Pasjonaci cyfrowych diagramów „łamali głowy” na turnieju w Kazimierskim Ośrodku Kultury
W piątkowy poranek, 28 lutego br. uczniowie ze szkół podstawowych w Cudzynowicach, Kamieńczycach, Wielgusie oraz z kazimierskiej „jedynki” i „trójki”, wzięli udział w Gminnym Turnieju Sudoku, który już po raz piąty zorganizował Kazimierski Ośrodek Kultury.
Dyrektor Czesław Kowalski, witając młodych pasjonatów sudoku podkreślił, że rozwiązywanie łamigłówek liczbowych to nie tylko rozwijanie umiejętności koncentracji, spostrzegawczości oraz strategicznego myślenia i zdolności kombinacji. „Zabawa” z cyframi jest również atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu o charakterze edukacyjnym i znakomitym sposobem na intelektualną rozrywkę w gronie rówieśników. Turniejowa rozgrywka polegała na prawidłowym wypełnieniu cyframi w czasie 90 minut pól sześciu diagramów 9 x 9 o zróżnicowanych stopniach trudności - w zależności od tego, ile początkowo było wpisanych cyfr w kwadraty danej planszy. W tegorocznej edycji sudoku rywalizowało 13 dziewcząt i 14 chłopaków w dwóch kategoriach wiekowych. W kategorii uczniów klas III – V najlepiej wypadli piątoklasiści. Główną nagrodę i tytuł Mistrza Sudoku 2020 w gminie Kazimierza Wielka zdobył Patryk Ziętek z Wielgusa, przygotowany do turnieju przez Wilhelma Włuska. Zwycięzcami w młodszej kategorii zostali także uczniowie z Kamieńczyc, którzy matematyczny talent szlifują pod okiem swojej nauczycielki Małagorztaty Cabala. Drugie miejsce zajął Kacper Maderak, natomiast trzecie miejsca ex æquo otrzymały jego szkolne koleżanki: Martyna Patej i Kamila Kałuża oraz Mikołaj Chaber ze szkoły podstawowej nr 3 w Kazimierzy Wielkiej, przygotowany przez Aleksandrę Łukasiewicz.
W starszej grupie wiekowej (klasy VI – VIII) całe podium zajęli uczniowie z szóstych klas, którzy bezbłędnie wypełnili wszystkie diagramy i zdobyli jednakową ilość punktów. O kolejności zajętych miejsc zadecydował czas rozwiązania turniejowych plansz logicznej łamigłówki. Najlepszymi i najszybszymi okazali się uczniowie Bożeny Sobieraj ze szkoły podstawowej nr 1 w Kazimierzy Wielkiej. Miano Mistrza Sudoku wywalczył Antoni Szuba, natomiast drugie miejsce zajął Mateusz Górecki. Na trzecim miejscu uplasował się Krystian Korfel z Kamieńczyc (opiekun Małgorzata Cabala). Po zakończeniu emocji turniejowych przyszedł czas na nagrody. Dyrektor Czesław Kowalski wręczył wszystkim uczestnikom pamiątkowe dyplomy i upominki, a najlepsi w rozwiązywaniu łamigłówki otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe.
http://kokkw.pl/index.php/aktualnosci/718-pasjonaci-cyfrowych-diagramow-lamali-glowy-na-turnieju-w-kazimierskim-osrodku-kultury#sigFreeIdbb7f50cd64